Nic nemá věčné trvání...

Týden Pátý - Conseil Regional

20.11.2008 14:36

Asi bych měla nejdříve vysvětlit o co jde, že? Každoročně se tu koná řekněme setkání nás studentů, Rodinek (jejich části) a hlavně našich sponzorů :-), za každou skupinu má někdo projev. (za studenty to bývají zástupci Terminálu a Sekundy)

Celé středeční odpoledne jsem strávila přípravou. I když jsem už měla napsaný projev, ale jaksi jsem se ho nenaučila. Ještě než to začalo, jinak řečeno, než jsme tam šli tak jsme se fotili :-)

když jsme tam došli, není to daleko, tak už tam postávali poláci, nejhorší bylo že oni měli pro naše sponzory dárek a my jsme na to tak nějak pozapoměli :-)

V tom sále byla úplně skvělá křesílka a tam před nama na podiu, byl krásný řečnický stoleček a mě začalo být špatně. Pak to začalo

Mluvil někdo za Conseil Regional, oba ředitelé, přičemž řeč našeho pana ředitele asi nikdy nezapomenu, protože způsob jakým podal svůj projev se mi zapsal do paměti. Navíc citoval z našich motivačních dopisů, z mého motivačního dopisu :-) To mi hodně pomohlo, žačala jsem se cítit lépe, mnohem lépe.

Nejdřív mluvili poláci a pak přišla řada na nás, jak já byla vyklepaná, už jen tam dojít bylo pomalu nad mé síly, ještě že jsem nešla sama. Já jsem však mluvila jako první. Položila jsem si před sebe papír s projevem, ale podívala jsem se jenom na první větu. Držela jsem se řečnického pultíku a doufala jsem že to skončí. Jen tak pro zajímavost, tady je můj projev:

 

"Bonjour mesdames, messieurs !
(je m´appelle Barbora hlavinková et...)Je vais parler de toutes les secondes tchèques.
Je voudrais vous remercier de cette posibilité, d´étudier ici (d´etre ici). C´est pour nous une grande chance cela change notre vie. Le sejours en France pour deux semaines, peuvent vous aider un petit peu, mais vous ne gagnez jamais tant, quand vous faites les etudes ici.
Les etudes en France, à Dijon nous permettent de faire la connaisance de la langue francaise. Le francais est pour moi important, et j´espere que cette langue est aussi un plaisir pour mes camarades. Ce n´est pas seulement pour sa beauté, son caractére mélodique, c´est toujours quelque chose en plus. Mais je ne suis pas capable de le définir.
Notre souhait est aussi de faire la connaisance de la France. On est intéressé par la culture, les specialites, l´histoire... (francaise). Naturellement, nous voudrions acquérir des nouveaux amis..
Et d´autre part, nous voudrions apprendre à faire des décisions, être responsable de nous mêmes, plus simplement être mature.
Cette bourse nous permet cela.
Nous sommes ici depuis environ un mois. Ce premier mois n´était pas facile. La difference entre la France et la Republique Tcheque est marquante, et s´adapter dans un nouvel environnement n´est pas une simple affaire,( notamment vous savez que nous restons ici trois annees). Les débuts sont difficiles pour tout le monde, de temps en temps il y a des moments durs, parceque on a grandi dans un autre systeme(scolaire) et dans un autre pays. Mais j´espere et je crois que la situation s´ameliore.
Au nom de tous mes camarades je remercie le lycée Carnot, les familles d´accueil et tous ceux qui a travers leurs soutiens nous ont permis de venir s´installer à Dijon." 

 

A po mě mluvil Michal, pak jsme společně, stejně jako jsme přišli opustili podium.

pak mluvil ještě někdo, ale já už si to nepamatuju, vím jen že jsem měla hroznou radost že jsem to odvykládala a třeba jsem to ani moc neskonila :-)

Potom jsme dostali dáreček, a šli si užít recepci, kde měli moc dobré marokánky a skvělý džus. Mluvila jsem dokonce s ředitelem, který mě pochválil a taky se svou budoucí rodinkou.

No a na oslavu jsme si zašli na kafe, tentokrát všichni :-)

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode